پنیر بز
نوشته شده توسط : اندرزگو


خواص
پنیر بز و تفاوت آن با پنیر گوسفندی
پنیر بز یک عدد از خوشمزه ترین و مالامال خاصیت ترین پنیرها هست . پنیر بز برای نگهداری عضلات، ارتقاء استحکام استخوان‌ها، یاری به هضم سهل خوراک و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های متعدد موثر می باشد .

پرس پلت

خواص
پنیر بز
پنیر بز دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید و واجب زیادی برای بدن میباشد و هضم آن فراوان راحت می باشد . چربی پنیر بز کمتر از پنیرهای گاوی میباشد و به استدلال وجود اسیدهای چرب با زنجیره ی کوتاه هضم و گوارش آسانی دارااست .

پنیرهایی نظیر پنیر گاو که دارنده اسیدهای چرب اشباع شده ی متعددی می باشند چرب تر بوده و موجب ارتقا کلسترول خون می شوند . اما پنیر بز تازه دارنده کالری کمتری نسبت به پنیر گاوی میباشد و به ادله آب اکثر و چربی کمترش آسوده خیس هضم می شود .

خاصیت
پنیر بز و تفاوت آن با پنیر گوسفندی یکی دیگر از فواید بی مانند پنیر بز امداد به عضله سازی بدن هست . پنیر بز سرشار از اسیدهای آمینه بوده و به استدلال درصد بالای پروتئین جان دار در آن به محافظت از بافت های عضلانی یاری می نماید . اشخاصی که رژیم گیاهخواری دارا‌هستند می توانند از پنیر بز به تیتر جانشین قابل قبولی برای گوشت های قرمز رنگ یا این که ماهی استعمال نمایند .

پنیر بز دارای 20 درصد پروتئین میباشد به دسته ای که به ازای 100 گرم از این پنیر 20 گرم پروتئین در آن وجود دارااست . پنیر بز برای ورزشکاران هم دوچندان اثر گذار می باشد زیرا ورزشکاران نسبت به اشخاص معمولی به پروتئنی بیشتری برای عضله سازی نیاز دارند .

به طور کلی هر فرد روزمره به 0 .83 گرم پروتئین نیاز داراست و به همین استدلال نباید در مصرف مواد پروتئینی مثل پنیر بز زیاده روی فرمایید .

خواص
پنیر بز و تفاوت آن با پنیر گوسفندی پنیر بز به جذب ویتامین های اضطراری A و B هم امداد می نماید . پنیر بز همینطور سرشار از زینک (روی) و سلنیوم هست که هر دو موادی با اهمیت برای ارتقاء توان بدن و رویارویی با بیماری‌های می باشند .

پنیر بز مانند دیگر پنیرها از تخمیر شیر بوسیله باکتری‌های لاکتیک بدست می آید و به ادله همین تخمیری بودن به حفاظت از باکتری های اثرگذار روده ها کمک می کند . این باکتری ها همچون پروبیوتیک‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند .

پنیر بز دارای اندازه اندکی ویتامین D بوده ولی این میزان ویتامین D برای جذب کلسیم پنیر کافی نمی باشد . همان طور که می دانید برای جذب کلسیم، وجود ویتامین D اضطراری می باشد . به همین ادله برای جذب خوبتر کلسیم پنیر بز بهتر میباشد همراه با آن مواد غذایی حاوی ویتامین D مصرف نمائید تا کلسیم بیشتری از این پنیر در بدنتان جذب شود .

پنیر بز منبع بی نیاز از کلسیم میباشد و برای تقویت استخوان های بدن و دندان ها فراوان موثر می باشد . پنیر بز دارنده 1 تا 2 گرم کلسیم می‌باشد . از دیگر خاصیت بی نظیر پنیر بز درصد بالای فسفر آن میباشد . فسفر ماده ای فراوان کلیدی برای نگهداری از استخوان ها و ترمیم بافت ها می باشد .

خواص
پنیر بز و تفاوت آن با پنیر گوسفندی هر شخص معمولی روزانه به 1 گرم کلسیم نیاز داراست ولی این رقم برای اشخاص سالمند، زنان حامله و کودکان و مبتلایان به پوکی استخوان 1 .2 گرم می باشد .

همانگونه که گفته شد پنیر بز به برهان تخمیری بودن مثل پروبیوتیک ها به تقویت سیستم ایمنی و مراقبت باکتری های اثر گذار روده امداد می کند و از طرفی خود باکتری های موءثر روده از فلور روده ها حفظ می کنند .

پنیر بز به ادله دارا بودن مواد مغذی و دارای اهمیت بسیار همچون کلسیم، فسفر، ویتامین های مختلف و چربی ذیل ماده ای مضاعف مناسب برای قرار گیری در سبد مواد غذایی روزانه هر فرد می باشد . از این پنیر می توانایی برای تنظیم انواع سالادها و پاستاها و برای سرو با نان به کارگیری کرد .

برای یک فرد معمولی خوردن روزمره 30 گرم پنیر بز فراوان موءثر است . ولی خانم های آبستن باید از پنیرهای تهیه و تنظیم شده از شیرهای بز پاستوریزه گردیده استفاده کنند تا در معرض خطر ابتلا به بیماری مالت قرار نگیرند .




:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: